Jag sitter i vardagsrummet just nu, med mammi & lille bror & testar att mobilblogga ifrån nya mobilen, en LG Etna med utskjutbart tangentbord. En jättefin liten sak som jag är helnöjd med, ^^.

Idag skulle jag egentligen till tandläkaren men vi tog fel på tiden. Ingen skada skedd dock, för det blev en trevlig eftermiddag med mammi istället, ^^. Vi hittade lite kläder & kikade runt rent allmänt. Tyvärr så hann vi inte med någon glass, det får bli en annan dag.

Imorgon ska vi till veterinären med lillkatten, hon ska vaccineras & mammi skulle även passa på att fråga vad vi ska ge henne för mat. Hon ratar nämligen alla de olika sorters mjukmat vi har testat att ge henne. Vår mat däremot, den funkar hur bra som helst vilket betyder att man om & om igen får sätta ner henne på golvet eftersom vi vill äta ifred. Men icke att vi får det.

Annars på kattfronten så går det hyfsat. Vissa dagar är de hur snälla som helst mot varandra, andra dagar ska Sixten visa att det är han som bestämmer & vända Nemi på rygg. Vi låter dem hållas sålänge ingen blir skadad, vilket än så länge inte har hänt, (peppar peppar), men de är inte ensamma tillsammans, just för att vi ska kunna kolla så att inget händer. På natten, eller om ingen har möjlighet att vara hemma, så är hon i lillebrors rum.
Jag hoppas att den här introduktionen är "klar" snart, jag längtar efter foton på katterna tillsammans!

1 kommentarer

Robin

27 Jul 2010 23:53

Så länge ingen skadas är det lika bra att låta katterna hållas, ja. Mina är bröder och har alltid älskat varandra, men den ena ger sig på den andra och brottar ner honom på rygg typ.. Flera gånger om dagen. Det är så de gör helt enkelt. ^^ Angående maten är det allmänt bäst att ge katter huvudsakligen torrfoder, men när Nemi är så liten är det nog klokt av er att fråga veterinären. Lycka till med småpluttarna :D

Kommentera

Publiceras ej