Det åskar ute & jag ligger i sängen & bara myser. Åska är definitivt mitt favoritväder & jag associerar det med tända ljus, höstrusk & raggsockar. Jag minns att när jag var liten så var jag livrädd för åskan men så länge jag slipper vara ute i vädret så trivs jag numera.
Vad tycker ni om åskan? Vad associerar ni den med? Är ni för eller emot den?

Om en stund börjar det spökprogram på TV4+ & jag tänkte kolla på det samtidigt som jag städar mitt rum. Bl.a. så är min garderob ett jävla kaos så jag tänkte vika om alla t-shirtar så att deras tryck är det första man ser. Det blir lite lättare att hitta bland dem då. Sedan så ligger det även en massa kläder på golvet som jag måste gå igenom, för att kolla om de är smutsiga eller bara ligger där för att jag är lat, haha.

Lilla pappi ringde innan, för att kolla läget & så. Han, lillasyster & Ing Ing är på husvagnssemester & imorgon ska de till Astrid Lindgrens värld. Jag är smått avundsjuk, hade velat åka dit & ta foton. Jag får haka på dem nästa gång. När jag var yngre så brukade vi åka på husvagnssemester rätt ofta & favoriten kommer alltid att vara Grebbestad. Vattnet var helt klart & man såg botten på 3 meters djup. Riktigt mysig liten stad.

Nej, nu ska jag väl ge mig på de där enorma klädhögarna i garderoben. Ni får sova så gott.
Natti natti, sötnosar.

3 kommentarer

Sofia

02 Aug 2010 12:10

jag tycker åskan är mysig om den är långt bort och bara mullrar lite.. Jag har respekt för den.. :)

Sandra

03 Aug 2010 13:41

Jag har dessvärre ganska dåliga åskminnen. Bränder, översvämningar, olyckor m.m., men jag kan hålla med om att det är mysigt! Föredrar dock åska och ösregn tillsammans, gärna en hel dag eller tre. Då är det mysfaktor på hög nivå!

Räven

04 Aug 2010 11:19

Ååh åska! Det är så himla mysigt med sånt regnrusk och oväder. Det gäller ju dock att man kan sitta inne med en tekopp, att vara ute och campa när det tokregnar och åskar är inte SÅ himla mysigt :/

Kommentera

Publiceras ej