Jag känner att jag har varit väldigt dålig på att skriva blogginlägg de senaste dagarna. Det beror dels på att det inte händer så mycket, dels på att jag kelar katt väldigt mycket. Den lilla får stunder då hon pussas & helst bara vill ligga & gosa & eftersom det lindrar mitt värkande hjärta så blir det väldigt mycket gos. Jag & mamma försöker även att prata & gosa så mycket vi kan med Sixten, så att han ska slippa känna sig utanför eller svartsjuk, men han har aldrig direkt varit den gosiga typen så är det svårt. Han väljer ofta att bli sur & gå undan när vi försöker pussa på honom eller gosa med honom.
Har ni några tips på vad vi kan göra för att han inte ska vara så sur på oss för att här finns en till katt, mer än att visa kärlek?

Låtsaspappa & lille bror är i Motala ett par dagar, så det blir tjejkvällar för mig & mammi. Igår åt vi pizza & idag blev det paj till efterrätt, t.ex. Jag har även försökt hjälpa mamma att plocka undan lite saker, men det brukar mest sluta med att jag står & inte vet vart jag ska börja, jag behöver alltid någon som säger åt mig vart jag ska börja & vad jag ska göra. Skitjobbigt, men det har varit så sedan jag gick i låg/mellanstadiet, när jag alltid fick fråga precis hela tiden på t.ex. träslöjden vad jag skulle göra & hur jag skulle göra det. Jag måste jobba med det, känner jag.

På måndag ska jag träffa finaste Beatch igen, det var allt för längesen sist! Det kommer antagligen bli så att vi köper take away från typ Espresso House & sedan sätter oss på något mysigt ställe & bara pratar, skrattar, minns & uppdaterar varandra om vad som händer i varandras liv. Det ska bli skönt att träffa henne, för hon har ändå känt mig såpass länge, hon kan konsten att förstå mig, hon har varit med genom the good and the bad, så att säga. (& det kan inte sägas för många gånger: Jag saknar att sova över hemma hos din pappa, göra pasta & smygröka i sovrumsfönstret, morgonpromenader som blir fotopromenader & att skratta åt helt konstiga saker, som Monty Python & the holy grail! Jag saknar dig, bruden, ♥!)

Nu tänkte jag att jag alldeles strax skulle försöka gå & lägga mig, somna till tvn eller något, för jag börjar bli trött. Egentligen så hade jag velat åka till stan imorgon & leta efter en klänning jag sett på Kappahl, men dels så kan vi inte lämna katterna ensamma än, dels så finns den säkert inte kvar, med min vanliga otur. Nåja, vi får se vad vi hittar på imorgon.

Ni får sova gott, sötnosar.
Natti natti, ♥.

2 kommentarer

Anna

24 Jul 2010 11:07

Ge Sixten tid med att bara ge honom godis och lek med honom istället för mys. Katter är inte direkt djur som blir avundsjuka, det handlar mer om revir :P

Vi har haft vår jourkatt nu i typ ett halvår och den nya och den gamla kommer faktiskt helt okej överrens nu! Dock blir den gamla lite surfitta när hon ligger och myser med oss i sängen och sen kommer den nya och är nyfiken... då slänger hon en tass efter henne. xD

Robin

24 Jul 2010 13:32

Jag säger som Anna, ge det tid. Ni har ju inte haft Nemi länge alls. Har man en katt som är gammal kan det bli väldigt påfrestande för den med en ny kattunge, men vad jag förstått är väl Sixten en ungkatt? I så fall bör det bara handla om att han måste vänja sig. Det är ju en omställning att plötsligt behöva dela matskål och låda, kanske Nemi snor vissa av de bekväma sovplatserna, osv. Vissa katter kommer helt enkelt inte överens, men då skulle de förmodligen ryka på varandra hela tiden så det verkar inte vara något problem för er c:

Kommentera

Publiceras ej